11 December 2010

Let Us Be Muslim


BANGI - "Eh, adik bukan tengah spm ke?" tanya seorang kakak fasilitator kepada salah seorang peserta program "Let Us Be Muslim 1". Ya! Itulah hakikatnya. Salah seorang peserta program kami kali ini adalah calon SPM 2010 yang sedang menduduki SPM, ketika itu sedang menunggu untuk menduduki kertas Bahasa Arab Tingginya.

Alhamdulillah, begitulah pada 11/12/2010 yang lalu, JK Gen Pearl JIM DHL a.k.a Biro Remaja IKRAM HL, JK Remaja, pewaris IKRAM Kajang telah menganjurkan program Let Us Be Muslim 1. Program ini adalah rebranding kepada program usrah gabungan remaja yang dahulunya dinamakan "Duduk Dalam Iman".

Seramai 25 peserta telah hadir, dan penyampai utama adalah saudara Abdul Muhaimin Abdullah yang baru pulang dari UK. Beliau menyampaikan bahagian awal dari buku 'Let Us Be Muslim' karya al-Mawdudi, seorang pejuang Islam di Pakistan-India. Tambah menarik, apabila ada persembahan mengejut dari abang-abang fasilitator dan mentor.

Pihak penganjur mengucapkan jutaan penghargaan kepada semua ibu bapa yang menyokong anak-anak remaja, samada dengan menyokong mereka untuk hadir atau memberikan maklum balas walaupun tidak hadir, juga yang mendoakan keberkatan program ini.