22 December 2013

IKRAM Menyampaikan Sumbangan Melalui Program "Back to School"


BANDAR BARU BANGI, 21 December: IKRAM Hulu Langat di bawah Jawatankuasa Pembangunan dan Khidmat Masyarakat telah menyerahkan boucer sumbangan barangan persekolahan kepada 43 orang pelajar di sekitar Bandar Baru Bangi melalui Program Back To School. Majlis penyerahan telah disempurnakan oleh YDP IKRAM Hulu Langat; Hj Sufyan Mohd Nor bertempat di Pejabat IKRAM Hulu Langat bermula jam 9.00 pagi tadi.

Melalui program ini, setiap pelajar yang dipilih menerima sumbangan boucer sebanyak RM105.00 setiap seorang. Boucer tersebut akan ditebus oleh pelajar di Kedai Uniform Gallery, Seksyen 9 Bandar Baru Bangi. Sumbangan barangan persekolahan adalah merangkumi sepasang pakaian sekolah, sebuah beg, sepasang kasut dan stokin dan satu set alat tulis.

Program Back To School adalah program yang pertama kali dianjurkan oleh IKRAM Hulu Langat bagi membantu keluarga di sekitar Bandar Baru Bangi membuat persiapan memulakan sesi persekolahan yang akan bermula tidak lama lagi.

Prof Dr Amir Husin Mohd Nor selaku Ketua JK Pembangunan & Khidmat Masyarakat merangkap pengerusi sesi penyerahan ini turut memaklumkan mengenai program–program yang dijalankan oleh IKRAM Hulu Langat antaranya usrah dan Kuliah Mingguan. Selain itu, seramai 11 orang yang terdiri daripada ibu bapa pelajar turut mengisi Borang Keahlian IKRAM.

Sebanyak 22 sumbangan berjaya diagihkan dan majlis penyerahan berakhir pada jam 10.30 pagi dengan minum pagi dan sesi bergambar bersama para penerima sumbangan.

Semoga sumbangan ini dapat meringankan beban ibu bapa yang kurang mampu, menambah motivasi anak-anak untuk memulakan sesi persekolahan serta menjalin hubungan antara IKRAM Hulu Langat dan masyarakat.-IMHL

Lagi gambar terdapat di FB IKRAM HL.

No comments:

Post a Comment