27 March 2014

Mesir: IKRAM Selangor Anjur Solat Hajat


BANDAR BARU BANGI, 25 Mac: IKRAM Selangor dengan kerjasama IKRAM Hulu Langat telah menganjurkan solat hajat bagi mendoakan kesejahteraan rakyat Mesir dari terus dizalimi oleh Kerajaan Kudeta Mesir. Ia bertempat di Masjid Hasanah, Bandar Baru Bangi.

Masjid Hasanah, tempat didirikan solat hajat perdana ini, telah dipenuhi oleh ahli qariyah masjid dari kalangan penduduk Bandar Baru Bangi, dan juga oleh ahli IKRAM dari seluruh Selangor.

Ustaz Hasanuddin Mohd Yunus, YDP IKRAM Negeri Selangor, telah mengimamkan solat hajat sebaik selesai solat isya'. Beliau mengingatkan kepada para jamaah yang hadir tentang keadaan Rasulullah yang terus menerus melakukan solat sunat dan memohon hajat apabila musibah-musibah yang seumpama ini menimpa umat Islam.

Sebaik selesai solat hajat, beliau lagi sekali diberikan ruang oleh pihak Masjid Hasanah bagi memberikan sedikit tazkirah atau taklimat yang menceritakan tentang kronologi peristiwa di Mesir. Di dalam kesimpulannya, beliau mengingatkan para jamaah untuk terus menerus berdoa kepada Allah agar rakan-rakan di Mesir dari kalangan penegak kebenaran diberikan bantuan olehNya.-IMHL

--
Lagi gambar boleh dilihat di Page FB IHL

No comments:

Post a Comment