13 October 2012

Bengkel Penulisan Kreatif Islami 13 Okt 2012























oleh: Zaidah Mohamed Taib


3 Oktober 2012 – Pada hari ini telah berlangsung Bengkel Penulisan Kreatif Islami bagi akhawat IKRAM Hulu Langat. Bengkel ini telah diadakan di MIG, Bandar Baru Bangi dan seramai 25 orang peserta telah hadir termasuk peserta dari kalangan pelajar IPT. Bengkel ini dipimpin oleh Saudari Ezee Rahmani (nama pena) bermula dari jam 8.00 pagi dan berakhir pada jam 12.30 tengahari.

Pada bengkel yang terdiri dari dua sesi ini,  peserta telah ditunjukkan Bagaimana Untuk Memulakan Penulisan pada sesi pertama. Seterusnya peserta diperkenalkan Kaedah Yang Digunakan Dalam Berkarya pada sesi kedua. Di akhir bengkel, Panduan Kertas Cadangan telah diberikan kepada peserta untuk mereka mengorak langkah dalam dunia penulisan sebagai wadah untuk berkongsi dan memperkembangkan ilmu dan idea.


Majlis penutup dan penyampaian cenderahati telah disempurnakan oleh Ketua Wanita IKRAM Hulu Langat, Hjh. Zuraidah Kornain. Semoga bengkel yang diadakan memberikan inspirasi dan motivasi kepada semua peserta yang hadir untuk menghasilkan penulisan yang bermakna untuk menyebarkan Islam yang kita cinta. 


No comments:

Post a Comment