20 September 2013

ToT Isu Mesir Kini

BANDAR BARU BANGI, 19 September: Pihak JK Pembelaan Umat Sejagat (JKPUS) IKRAM HL telah menganjurkan sebuah sesi "Training of Trainers" bagi ahli IKRAM HL yang berminat menjadi penceramah isu Mesir. Majlis telah dibuka dan diberi kata aluan oleh Pengerusi JK tersebut, Sdr. Mahathir Said.

Sesi ini kemudiannya diserahkan kepada Sdr. Ali Firdaus dan Sdr. Khairudin Mohamad, wakil IKRAM HL sekaligus ahli JKPUS yang telah menghadiri sesi ToT yang sama di peringkat IKRAM Pusat, yang telah diadakan sebelum ini. Kedua-dua fasilitator program ini telah menjelaskan kepada hadirin yang hadir tentang sejarah ringkas berlakunya krisis di Mesir, kepentingan penekanan penyampaian dalam perspektif yang betul, dan tentang kepentingan menguasai isu-isu berkait yang tidak disebutkan di dalam bahan pembentangan utama.

Di dalam kesempatan yang ada, Hj. Ridzuan Harun, yang juga merupakan SU IKRAM Selangor (dan juga ahli IKRAM HL), turut mengambil sedikit masa bagi berkongsi pengalamannya ketika menyertai dan mengendalikan Training for Palestinian Speakers (TOPS) ketika zaman beliau bergerak di dalam Jamaah Islah Malaysia (JIM).

ToT yang dihadiri oleh kira-kira 25 orang. Sesi selesai pada pukul 11 malam. -IMHL

--
Lagi gambar boleh diperoleh di Page IKRAM Hulu Langat; KLIK.

No comments:

Post a Comment